Základní informace o sociální službě Osobní asistence
Službu „osobní asistence" poskytujeme v přirozeném sociálním prostředí klienta v rámci území obcí s rozšířenou působností Pacov a Pelhřimov.
Maximální denní kapacita služby: 4 klienti
Forma poskytování sociální služby: terénní
Provozní doba: nepřetržitá
Poslání
Posláním služby osobní asistence poskytované Centrem LADA, z.s. je poskytovat dětem, dospělým lidem, seniorům bez nebo s mentálním, kombinovaným či jiným postižením individuální pomoc a podporu při zvládání běžného života a hledání možných cest k jejich rozvoji a seberealizaci. Centrum LADA, z.s. poskytuje své služby v co nejpřirozenějším sociálním zázemí v úzké spolupráci s rodinou nebo školou.
Cíle
Cílem služby osobní asistence je, aby tito lidé mohli kvalitně a samostatně, popř. s co nejmenší mírou podpory, uspokojovat své osobní potřeby a zájmy uvnitř běžné společnosti. Služby osobní asistence jsou orientovány na rozvoj individuálních znalostí a dovedností uživatelů, posilování jejich sebedůvěry a vlastního rozhodování.
Cílová skupina (okruh osob), které je služba poskytována
Lidé s chronickým onemocněním, s kombinovaným, s mentálním, tělesným nebo jiným zdravotním postižením a senioři. Věkové rozmezí je od 7 let do věku nad 80 let.
Před uzavřením smlouvy
Před uzavřením smlouvy probíhá vždy jednání se zájemcem (případně společně s opatrovníkem) v jeho přirozeném sociálním prostředí (například v domácnosti). Během jednání je sociální pracovník seznámí s nabídkou služeb, metodami práce a vnitřními pravidly. Jednání přizpůsobujeme komunikačním schopnostem zájemce. Máme pro tyto případy nabídku služeb v alternativní formě. Součástí jednání je zjišťování toho, čeho chce zájemce prostřednictvím naší služby dosáhnout tzv. osobních cílů. Zájemci je předán k vyplnění formulář Žádost o poskytování sociální služby OA.
Uzavření smlouvy
Pokud se zájemce s poskytovatelem dohodnou, dochází k samotnému uzavírání smlouvy, kterého se účastní zájemce (příp. společně s opatrovníkem), ředitelka a sociální pracovník, který zájemce podrobně seznámí s obsahem smlouvy. Smlouvu jsou oprávněni podepsat ředitelka a zájemce, v případě omezení svéprávnosti podepisuje smlouvu i opatrovník.
Průběh poskytování služby
Sociální služba je poskytována v předem dohodnutém rozsahu úkonů a v předem dohodnutém čase, dle individuálních potřeb uživatele.
Každý klient má svého klíčového pracovníka („důvěrníka").
Ve vzájemné spolupráci s klientem je sestaven individuální plán. Tento plán se v průběhu času může upravovat a měnit podle aktuálních potřeb a osobních přání klienta.
Při práci s lidmi s těžkým mentálním postižením a potížemi v komunikaci probíhá individuální plánování ve spolupráci s opatrovníky či jinými blízkými osobami a to formou srozumitelnou pro klienta.