Základní informace o sociální službě Centrum denních služeb

Službu „centrum denních služeb" poskytujeme v bezbariérových budovách v Nádražní ulici 362 a v ulici Pod Špejcharem 1058 v Pacově (okres Pelhřimov, kraj Vysočina).

Maximální kapacita zařízení: 16 klientů

Forma poskytování sociální služby: ambulantní

Provozní doba:                                         

Po – Pá 7.00 – 15.30 hod. (výjimečně v jiný čas po předchozí domluvě)

Středa – 12:00 – 13:30 hod. – sociální poradenství

Po předchozí domluvě lze službu poskytovat i o víkendu.

Poslání

Posláním centra je poskytovat dětem, dospělým lidem s mentálním a kombinovaným postižením a seniorům pomoc a podporu při zvládání běžných denních činností. Cílem práce organizace je, aby tito lidé mohli kvalitně a samostatně, popř. s co nejmenší mírou podpory, uspokojovat své osobní potřeby a zájmy uvnitř běžné společnosti.

Cíle

Cíle centra jsou orientovány na rozvoj a udržování individuálních znalostí a dovedností klientů, posilování jejich sebedůvěry, sebevědomí a vlastního rozhodování.

Cílová skupina (okruh osob), které je služba poskytována

Děti od 7 let a dospělí lidé s mentálním a kombinovaným postižením a senioři.

Před uzavřením smlouvy 

Centrum LADA, z.s. uzavírá se všemi novými uživateli vždy písemnou smlouvu.

Před uzavřením smlouvy probíhá vždy jednání se zájemcem o službu (případně společně s opatrovníkem), během něhož je sociální pracovník seznámí, vedoucí přímé péče, příp. výkonná ředitelka s nabídkou služeb, metodami práce a vnitřními pravidly. Jednání přizpůsobujeme komunikačním schopnostem zájemce. Pro tyto případy máme nabídku služeb v alternativní formě.

Součástí jednání je zjišťování toho, čeho chce zájemce prostřednictvím naší služby dosáhnout tzv. osobních cílů (proč chce službu využívat). Je doporučena prohlídka zařízení zájemcem, příp. s jeho opatrovníkem, zákonným zástupcem či jinak blízkou osobou. Zájemce má možnost vyzkoušet si různé pomůcky, sportovní a rehabilitační náčiní apod. Zájemci je předán k vyplnění formulář Žádost o poskytnutí sociální služby CDS

Uzavření smlouvy

Pokud se zájemce s poskytovatelem dohodnou, dochází k samotnému uzavírání smlouvy, kterého se účastní zájemce (příp. společně s opatrovníkem), výkonná ředitelka soc. sl. a sociální pracovník, který zájemce podrobně seznámí s obsahem smlouvy. Smlouvu jsou oprávněni podepsat výkonná ředitelka soc. sl. a zájemce, v případě omezení svéprávnosti podepisuje smlouvu i opatrovník. 

Průběh poskytování služby

Sociální služba je poskytována v předem dohodnutém rozsahu úkonů a v předem dohodnutém čase, dle individuálních potřeb uživatele.

Každý klient má svého klíčového pracovníka („důvěrníka").

Ve vzájemné spolupráci s klientem je sestaven individuální plán. Tento plán se v průběhu času může upravovat a měnit podle aktuálních potřeb a osobních přání klienta.

Při práci s lidmi s těžkým mentálním postižením a potížemi v komunikaci probíhá individuální plánování ve spolupráci s opatrovníky či jinými blízkými osobami a to formou srozumitelnou pro klienta.

 

TI NEJSILNĚJŠÍ LIDÉ SI UDĚLAJÍ ČAS NA POMOC OSTATNÍM I KDYŽ SE SAMI POTÝKAJÍ S VLASTNÍMI PROBLÉMY.

Cena Ď 2023

...„Ď“ je odvozeno od obyčejného českého rčení „tak ti ď – neboli, „tak ti děkuji“. Jedno jediné písmeno je tak nejen názvem ceny, ale i současně vysvětluje její myšlenku....

Odkaz na cenu Ď